Wyślij do nas zapytanie na contact@gamfi.com

Grywalizacja sprzedaży Lotostory

lotos
lotos-2
lotos-3
lotos-1
lotos-5
lotos-4
, ,

Grywalizacja sprzedaży Lotostory

O projekcie

LOTOS to nie tylko paliwo i stacje benzynowe, ale również marka angażująca się w sponsoring sportu i kultury oraz działania CSR. Efektywne nagłośnienie tych aktywności ma kluczowe znaczenie dla marki, której strategia zakłada realizację idei Lovemark, czyli stworzenie marki lubianej, szanowanej, wzbudzającej pozytywne emocje i będącej blisko konsumenta.

Jak?

Dla marki LOTOS przygotowaliśmy marketingową aplikację Lotostory, opierającą się na trzech dyscyplinach sportowych, których marka była sponsorem: skokach narciarskich, piłce nożnej (Polska Reprezentacja) oraz rajdach (Kubica, Kajetanowicz). Aplikacja Lotostory była również zintegrowana z programem lojalnościowym Navigator, co dawało dodatkowe benefity wszystkim użytkownikom, którzy tankowali i dokonywali zakupów na stacjach LOTOS.

Nasze cele

Lojalność: Długotrwałe związanie konsumentów z marką LOTOS poprzez zachęcenie ich do
poznawania i odkrywania świata w Lotostory.

Emocje: Dostarczanie konsumentom rozrywki i emocji oraz pozasprzedażowych powodów do
odwiedzania stacji i dokonywania na niej zakupów.

Komunikacja o sponsoringu: Skuteczne miejsce do komunikowania aktywności sponsoringowych, w tym przede wszystkim sponsoringu piłkarskiej Reprezentacji Polski, skoków narciarskich oraz rajdów.

Rezultaty

  • 16 000 zarejestrowanych użytkowników
  • 93% aktywnych użytkowników
  • 200 000 wykonanych zadań w aplikacji (ekwiwalent reklamowy wynoszący ok. 500 tysięcy złotych!)
  • 10 godzin kontaktu z marką i przebywania w aplikacji (średnio na użytkownika)
  • Ponad 35 tysięcy wykonanych zadań sprzedażowych (paliwo oraz pozostałe produkty na stacji LOTOS) w aplikacji

Jak osiągnęliśmy cel?

Otwarta aplikacja: Przygotowaliśmy otwartą aplikację „Lotostory” dostosowaną do corporate identity Grupy Lotos z możliwością logowania przez serwisy społecznościowe (np. Facebook) oraz już posiadaną kartę z programu lojalnościowego Navigator, co usprawniło proces rejestracji (mniejsza bariera wejścia).

Strategia: Opracowaliśmy rozłożoną w czasie strategię contentową oraz stworzyliśmy różnego rodzaju angażujące aktywności (zadania, mini-gry), które dotyczyły aktywności sponsoringowych (piłka nożna, skoki narciarskie, rajdy) oraz promocji na stacjach LOTOS.

Wyzwania: Zorganizowaliśmy szereg wyzwań lifestylowych, w których użytkownicy dzielili się emocjami towarzyszącymi podczas wydarzeń sportowych (np. podczas meczów Polskiej Reprezentacji w piłce nożnej) lub w czasie podróży.

Date 2015-2016
Client LOTOS
Tags
Share