Wyślij do nas zapytanie na contact@gamfi.com

Szkolenia z oferty dla sieci w banku

miasto-porachunkow

Szkolenia z oferty dla sieci w banku

O projekcie

Platforma Gamfi była pierwszą fazą wdrażania nowego produktu finansowego w banku. Jej celem było zainteresowanie pracowników nowym produktem i oraz wzbudzenie ekscytacji przed kolejnymi fazami działań.

Wraz z końcem planowanego okresu działań na platformie Gamfi zostało uruchomione szkolenie e-learningowe.

Każdy użytkownik wcielał się w rolę komendanta policji Miasta Porachunków. Zadaniem użytkownika było schwytanie Gangu Morfeusza. Gang terroryzował i okradał mieszkańców. Użytkownik musiał odwiedzić wszystkie dzielnice Wyjazdów i inne ważne dla miasta obiekty – jak Poczta Główna czy Miejskie Forum – w poszukiwaniu tropów, jednocześnie zdobywając wiedzę na temat funkcjonalności nowego konta. W każdym punkcie na mapie miasta odwiedzanym przez użytkownika znajdowały się zadania edukacyjne. Po zdobyciu wiedzy teoretycznej użytkownik podejmował zadania praktyczne, spisując w formie krótkiego tekstu pomysły na zachęcenie klientów do korzystania z nowej usługi banku. Ukończeniem gry było zebranie wszystkich tropów i złapanie Morfeusza, a co za tym idzie – wykonanie wszystkich zadań i wyzwań.

Wyzwania

Zadaniem Gamfi było zaangażowanie w trakcie zaledwie miesiąca jak największej liczby pracowników banku oraz zachęcenie ich do wykonania maksymalnej liczby aktywności. Z tego względu koncepcja gry i zakres funkcjonalny zostały tak zaprojektowane, aby gwarantować wysokie zaangażowanie od samego początku gry i utrzymać je na wysokim poziomie przez cały czas jej trwania.

Wśród pracowników sprzedaży banku wyróżniliśmy dwie grupy:

1. Doświadczeni doradcy w wieku 45+, głównie kobiety, które pracują od kilku lub kilkunastu lat w strukturach banku, mogą nie być biegłe w nowych technologiach i uprzedzone względem gier.

2. Młodzi doradcy w wieku 20-30 lat, którzy nie posiadają jeszcze długiego stażu, ale są przychylnie nastawieni do gier i systematycznie korzystają z nowych technologii. Z dużym prawdopodobieństwem mają prywatne smartfony, na których mogą chcieć skorzystać z aplikacji po godzinach pracy.

Projektując zadania i misje braliśmy pod uwagę cechy obu tych grup, aby w równym stopniu zaangażować starszych oraz młodych doradców.

Nasze cele

Celem wdrożenia platformy „Miasto Porachunków” była zmiana postaw i zachowań pracowników sprzedaży banku dotyczących nowego produktu

Rejestracja i wysokie zaangażowanie: Założenie konta w platformie i późniejsze regularne odwiedzanie platformy. Wykonywanie nowych zadań udostępnianych raz w tygodniu. Rywalizacja z innymi pracownikami banku o najwyższe miejsce w rankingu i możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród.

Edukacja z produktu: Zachęcenie do poświęcenia czasu na zapoznanie się z innowacyjnym produktem, jedynym takim na rynku. Jego wdrożenie było kluczowym projektem banku, na którym opierała się długofalowa strategia organizacji.

Dzielenie się dobrymi praktykami: Przygotowanie zestawu wskazówek i porad opisujących, jak sprzedawać nowy produkt i opisywać najważniejsze jego korzyści.

Jak osiągnęliśmy cel

Komunikacja w organizacji:

  • Włączenie do projektu całych struktur działu sprzedaży. Pokazanie, że czas poświęcony w platformie jest aprobowany i doceniany, a wszyscy niezależnie od szczebla hierarchii są w niej obecni.
  • Wykorzystanie do komunikacji platformy tradycyjnych kanałów np. e-mail i SMS. Taka komunikacja była wykorzystana przed i w trakcie kampanii, aby zwiększyć zainteresowanie uczestników i podkreślić przebieg fabuły.

Fabuła i cykliczne uruchamianie misji:

  • Powiązanie kontekstowe z profilem banku (napad na bank, ściganie przestępców). Wcielenie się w role stróża prawa i dobrego bohatera było dodatkową motywacją i rozrywką dla pracowników.
  • Misje udostępniane stopniowo w paczkach, jeden lub dwa razy w tygodniu. W ten sposób nie przytłoczyliśmy uczestników, ale daliśmy pretekst do regularnego odwiedzania aplikacji, w której było  zawsze coś nowego do odkrycia. Podobne podejście zastosowaliśmy w przypadku nagród – nie wszystkie zostały ujawnione od razu. Stopniowe ich dodawanie do sklepiku stało się świetnym pretekstem do uruchomienia angażującej komunikacji.

Limitowana liczba nagród:

  • Ograniczona liczba nagród w stosunku do liczby graczy stanowiła dodatkową motywację do regularnej aktywności i wykonywania zadań natychmiast po ich uruchomieniu. W ten sposób użytkownicy zwiększali swoje szanse na zdobycie upatrzonych nagród od razu po ich pojawieniu się w sklepiku.
Date 2017
Client Bank
Tags
Share